tirsdag 4. august 2009

Sommer på hell



Ferien er på tampen og vi er i gang med aller siste innspurt. Det pleier som regel å være flere sikre tegn på at det er på tide å pakke: *Det regner åtti prosent av tiden * Ungene sloss med livet som innsats for å få tak i fjernkontrollen* Emmelinemannen kvalifiserer til Norgesmesterskap i banning når han skal sette opp en enkel list på soverommet. * Nettet har konket ut * Mobilen har pinadø konket ut den også.


Dermed ringer jeg hjem til mamma og ber henne om å besøke huset hjemme. Mamma ringer fra huset, og sier at alt ser bra ut. Hun blir videre kommandert til å sitte litt og kose seg i stuen, sånn at jeg kan få følelsen av hvordan det er...via telefon! Jeg har kun vært innom huset hjemme i knappe tolv timer de siste 11 ukene. Det merkes!


Avslutning av hyttelivet krever faktisk en del innsats. Påbegynte prosjekter skal komme i havn, og det skal klargjøres for nye prosjekter. Den nye inngangsdøren for eksempel:)- hvor ble du av? Vår elskede snekker har (* etter tenkepause) sagt ja til å bygge ut slik at det kan bli et soverom på siden av huset, og jeg JUBLER! Emmelinemannen er derfor i gang med å grave et "Her hviler FIDO"-lignende hull på siden av huset, der grunnmuren skal stå!


Soverommet på loftet er ferdig malt, og nå venter vi forsterkninger på listeavdelingen. Jeg krysser fingre for at kvalifisert hjelp vil gjøre underverker slik at alle mus og flaggermus for evig vil bli utestengt i kulden ved hjelp av superlisting! That's a superduper plan!


I hope to see U soon...Bortsett fra alle sjokoladereklame på kinesisk/japansk/noe-deromkring som hagler inn i kommentarfeltet for tiden. I don't want to see U! BYE BYE chinese chocolate commercials 4 ever! Tudelu til resten:)

28 kommentarer:

Amelie78 sa...

Du skriver morsomt som alltid, Emmeline! Jeg følger med så og si hver dag selv om det ikke hagler inn med comments fra denne fronten om dagen :) GOD TUR HJEM, og nyt de siste ferietimene - og dagene!

Pst! Superkoselig hytte dere har!

Bloggerklem fra Amélie

Hilsen fra landet sa...

Jeg skriver ikke kinesisk så jeg satser på å legge igjen en kommentar. Jeg kan ikke gå med på at sommeren er på hell, for jeg har ikke hatt sommervarme i ferien som var i hele juli.. Så jeg håper at det kommer litt mer sommervarme snart!

Klart at du lengter hjem, du fikk vel bare snudd i døren før du dro til Sørlandet. Men sørlandshuset ser jo også utrolig herlig ut og nesten vanskelig å dra i fra!

Lykke til med å få prosjekter i havn og alt sammen trykket inn i bilen! For oss som også har 4 barn bruker vi mange DAGER på å pakke ut og rydde på plass etter slike turer. Men du er så effektiv at du gjør det vel i en fei ;-)

Fjordheim sa...

Hytta deres ser bare så koselig ut. dere har jammen stått på i ferien for å oppgradere den. Ja håper den blir muse fri i vinter. Kjendelig med slike uønska dyr i huset.
Kan godt forstå at du gleder deg til å komme hjem nå etter så lang tid borte. Og som Landliv sier, jeg håper også det er mye igjen av sommeren enda selv om ferien nærmer seg slutten.
Ha en god tur oppover vestlandt :)

Bdicte sa...

Jeg synes det var godt å komme hjem etter 5 dager i Sverige, så jeg forstår at du vil hjem etter 11 uker borte!!

Du skriver herlig, og er min favorittblogger:))

Jeg var på handletur til IKEA, med meget liten bil (vi kjørte 8 timer til nærmeste ikea i sverige), og jeg fylte bilen såpass, at dt var rett før jeg satt med tallerkenene på fanget sånn som deg, haha! Jeg tenkte på deg der jeg sto:)

God tur hjem, hilsen fra varme og solfylte Tromsø!

Anonym sa...

Så koselig hytte! Skikkelig sørlandsidyll:) Flink du er!

Anita sa...

Nydelig liten hytte dere har, en drøm for meg ihvertfall! Skjønner at det må bli godt å komme hjem nå! Vi pakker og ordner for ett par netter på øya vi, så får vi se om værmeldingen er med oss :0) Dvs. jeg pakker vel ikke, men sitter her og surrer, mens jeg egenlit skulle klippet gresset, så mannen fikk pakket og ordnet ;0) Ble brått litt sulten og da passet det jo fint at han er ibåten og tror at jeg klipper gresset :0)))))! Får vel hive meg rundt når jeg hører bilen..... Nyt siste dagers ferie!

Drømmedama sa...

Koselig sørlandsidyll, synd med været. Kan trøste deg med at Bergen viser seg fra en av sine bedre sider, solen titter frem (om ikke hele tiden) og temp. er veldig behagelig. Velkommen hjem...

Bea sa...

Føler med dere i dette utrolig dårlige sommerværet...

Det er nok noen der oppe som har glemt at vi trenger sol og varme. At prosjektene våre blir mye fortere ferdig uten dette regnet.

Og ikke mins med tanke på klærne våre... Vi vil jo de skal henge på en snor ute og flagre i vinden.


Ønsker dere lykke til videre og at dere får gjort ferdig prosjektene før ferien er helt over. :o)

Klem fra Bea

☆Therese sa...

Lengter du hjem (eller savner du sola)? ;oD
Håper dere får litt bedre vær før der vender hjemover (og at stemningen/slossingen avtar...).

Slik "reklame" fikk jeg også av og til tidligere .... :|
God tur hjem!!

mistin sa...

Dere har virkelig min drømmehytte. Så fint og sommerlig. Du skriver så fint og levende og med humor.
En flott blogg!!

mistin

Hilde Heimdal sa...

Åååå for en koselig hytte i god sørlandsstil :) Jeg skulle gjerne hatt et sånt lite koselig hus jeg :))

Er noe med det som er smått og koselig !! Har en liten bu i hagen kansje jeg skal lage en koselig liten veranda på den hehe....

Kinesisk sjokolade er vel godt det?? Hehe...

Du har alltid så koselige bilder, gøy å titte innom;)

Klem Hilde :o)

Unknown sa...

Koselige bilder fra hytta, ja sommeren er på hell, jeg bare lurer på om vi har hatt sommer i det hele tatt...her har vi regnet bort.
Klem...Ellen

Anonym sa...

BILLYKRISE!
Har sydd (ja, ja, ser mer ut som om jeg har tråklet)trekk til å ha inni billyhyllene våre. (Etter inspirasjon fra deg og en annen blogger.) Problemet er at det ble litt som å skulle lage avansert kake etter delikat oppskrift. Resultatet mitt ble besynderlig annerledes enn på bildene dine. (Og det hjelper ikke at du til tider har klagd over at du ikke synes du er flink nok på symaskin mens jeg selv har gått rundt og trodd at jeg er temmelig god på det feltet). Jeg har til og med brukt samme stoff (en tilfeldighet, er ikke gal bloggleser som har kopiert huset ditt rom for rom...) Poenget er: Hva må en huske på når en syr disse trekkene? Det er tydeligvis viktige ting som jeg har gjort feil.
Mvh trofast leser.

Eva Mari sa...

Tro meg, - selv i regn er sørlandet bedre enn tilsvarende fukt midt i granskauen på indre østlandet...
Nydelige bilder... *Sukk*
Som alltid artig skrevet! :D

Klem fra meg :)

Helene sa...

hei
Jeg la inn kode på kommentarene,da forsvant de kjedelige japanske kommentarene. Fikk tipset fra Elin og det hjalp :o)

Refleksjon på livsvegen sa...

Tenkje det blir godt å kome heim eg..
Ha god avsluttninh på ferielivet;-)

Anonym sa...

Hei!

Så flott dere har fått
det og huset ser ut som
en hvit sørlandsdrøm av et hus...

kos dere litt også da, ikke bare jobb jobb jobb, dere skal jo hjem å jobbe også!

stor klem
ann-christin
http://dethvitehjerte.blogspot.com

Olstad sa...

Men du er heldig som kan reise hjem til ditt velorganiserte hjem fra diverse prosjekter da...
Synes det ser fint ut på hytta deres. Det må bli knall og få ett soverom ekstra.

Akkurat nå kunne jeg ønske vi også drev med våre prosjekter på ei hytte fremfor hjemme, her har mannen hatt fri denne uken og hutte tu det blir ting gjort men nå ser hagen ut som ett dårlig garasjesalg han har tømt uthuset for det måtte vaskes. Det er påbegynt lister på ett rom som tidligere har vært kjøkken, skal bli spisestue så nå har jeg sagflis i hele første etg, så håper på regnvær resten av uken så ikke resten av uken blir brukt på maling utendørs som også trengs men som i grunnen står litt i hinder for fullføring av eksisterende prosjekt.

ralfefarfars paradis sa...

Jeg kunne engang telle til ti på kinesisk- du må jo ha en bråte med kinesiske lesere siden de velger din blogg som anonnonseside;) God tur hjem;)

Drømmen om en eplehage sa...

Hei hopp!

Fortsatt i gang med min komme-igang-med-å-blogge-igjen-runde.
Har vert utav det så lenge nå og har ikke sjans til å lese meg opp på alt, men der er HERLIG å være tilbake hvertfall!

Har hvertfall fått med meg at ekskursjonen din gikk bra og at du fortsatt holder koken. Du bør være stolt, for du er faktisk en flinkis! :o)

Og så får jeg med meg at Emmelinemannen fortsatt murrer og at Emmeline allikevel får det som hun vil. hahahaha, way to go girl!
Han hadde vel aldri trodd for ett drøyt år siden at han nå skulle ha splunka nytt kjøkken på hytta og attpåtil være i gang med å grave en grop hvor der også skal bli splunka nytt soverom.
Du burde feste det på film og dele det med oss når det går opp for han hva som skjer.

Tenker du gleder deg til å komme hjem nå. Det kommer til å bli deilig og rart :)

Blåbærklem fra Tove

Fru sommerfugl sa...

Så nydelig og koselig hytte, akkurat slik jeg drømmer om. Hadde ikke trengt å reise til varmere strøk med en slik perle nei. Nydelig.

Ingunn sa...

Så koselig innlegg og bilder. Lykke til med avslutningen på hytta. Det ser ut som du har energi i alle fall. :)

Klem ingunn

sylvia sa...

bestandig en fryd både for øye å sjel din blogg,du har en fantastisk forteller egenskap som gjør en glad.takk.fra sylvia

Anonym sa...

Gleder meg til du er tilbake, så vi får høre fra deg oftere :-)

Og hytta er nyyyydelig!

Anonym sa...

Hei
Du er heldig Emmeline som har en så snill Emmelinemann som står på for familien sin. Håper at også han får seg litt ferie:-))
Det har blitt kjempefint hos deg. Hyggelig å følge bloggen din.

Klem fra M@y

Anita sa...

Hei Emmeline!
Du har det så koselig både hjemme og på hytta. Bloggen din er en fryd å lese og se på. Og en stor inspirasjonskilde for min forvandling hjemme. Blir fint det nye soverommet på hytta deres da. Gleder meg til å lese videre på bloggen din utover høsten. Tudelu!
Hilsen Anita.

Cristin // Simplified Bee sa...

beautiful images and blog! I can't read it, but you are clearly talented.

xo,
cristin

VillaVårfrubakken sa...

På hell sa du ? Her har vi akkurat opplevd sommer..dvs 5 sammenhengende dager med sol. Kjenner meg igjen på ..hytteprosjektfronten....også listing da, det mest utfordrene for et harmonisk samliv....take care

Related Posts with Thumbnails